anuncios clasificados Apricots
No seas egoísta, compárteme con tus amigos


Els classificats, el puterío i la censura

Els anuncis classificats del diari són un lloc meravellós. Llegir-los és com descobrir un món paral·lel en el qual la gramàtica i la sintaxi no existeixen i la creativitat no és que es porti gaire. No obstant això, ehi ha un munt de gent de tota mena que els llegeix i, és clar, a nosaltres ens agrada estar on hi ha molta gent. Per tant, cada setmana ens trobareu en els classificats de La Vanguardia i de El Mundo Deportivo (versió escrita, per descomptat), intentant destacar més del que ho fan els anuncis del fascinant món paral·lel, però nosaltres de forma intel·ligent.

El que passa és que no sempre podem destacar com ens agradaria, perquè hi ha una cosa que gravita constantment sobre aquests tipus de continguts: la censura. Estem tan acostumats a ella que hem hagut d’aprendre a autocensurarnos, així li treiem feina a la Santa Inquisició.

Heus aquí tres exemples d’anuncis que ens han censurat o que hem hagut de censurar nosaltres, sota l’amable sol·licitud d’aquesta gent.

Campanya Ous

En lloc de “Confía tus huevos a manos expertas” el responsable de contingut haurà llegit “Som més putes que les gallines”, perquè si no, no s’explica el perquè d’aquesta censura. Per ventura ells mai mengen ous, amb lo multivitamínicos que són? A Apricots, a part de menjar molts ous, també ens preocupem de cuidar-los amb afecte i respecte i el més correcte és que tothom ho sàpiga. Que algú li ho expliqui a aquesta gent, si us plau.

Campaña Apricots Huevos

Campanya Quant fa

“¿Cuánto hace que una chica no se te sienta en la cara?” no és una forma indirecta d’animar a un home a que l’ofeguin. Desafortunadament els amics de la Santa Inquisició van pensar que estàvem instigant al suïcidi, no a l’amor i al plaer. Al final vam haver de retallar el copy, que es va quedar ranci com ells: “¿Cuánto hace que no…”.

Campaña Apricots ¿Cuánto hace que no se te sienta una chica en la cara?

Campanya Primera cita

“Follamos en la primera cita” està molt malament, abans és necessari casar-se. Hauríem hagut d’escriure un copy més tendre, rotllo “En la primera cita només posem el cul”, que queda decididament molt més cristià-apostòlic. Però no, al final no ens va quedra una altra opció que demanar-li a la nostra àvia que redactés ella el text. La seva proposta va ser “Lo hacemos en la primera cita”. Gràcies àvia per mostrar-te tan oberta i fresca. De ment, és clar.

Campaña Apricots Follamos en la primera cita

El passat 12 de març es va celebrar el Dia Mundial contra la Censura a Internet. Espanya, per sort, no està en la mateixa situació que altres països on es priva l’accés a la informació independent. Aquí només molesten els anuncis de contingut sexual, encara que després es permeti a les grans marques d’utilitzar el cos femení com a reclam de venda per a qualsevol producte: colònies, llenceria, cotxes i un llarg etcètera. Segons l’informe de l’Observatori de la Imatge de la Dona (OIM), un dels criteris que determina el sexisme en els continguts és el d’utilitzar el cos femení com un reclam o un objecte sexual, passiu i al servei de la sexualitat de l’home. Doncs, Apricots rarament utilitza el cos femení per a anunciar-se; nosaltres preferim utilitzar el poder de la paraula, amb humor i ironia. Lamentablement això molesta més que un cul o uns mugrons.

Related Posts